Lap je soms de huisstijlrichtlijnen van je bedrijf aan je laars? Dat is echt zonde en in deze blogpost vertel ik je waarom.
Welkom op de Bubbel blog! Ik ben Petra, copywriter, grafisch ontwerper en gek op verhalen die binnenkomen en designs die spreken.
Zoek je naar manieren om je onderneming beter te vermarkten? Ben je een beginnende schrijver of ontwerper op zoek naar praktische tips? Of ben je al een ervaren professional, maar lees je graag ideeën van anderen? Wat je reden ook is om hier te zijn, deze blog is dé plek voor iedereen die geïnteresseerd is in bruikbare schrijf- en designtips en een schat aan marketinginspiratie.
Snuffel gerust rond in de artikels en zorg dat je de laatste nieuwtjes niet mist door hier regelmatig eens binnen te springen. Ik deel graag m’n kennis en ga nieuwe ideeën niet uit de weg.
Lap je soms de huisstijlrichtlijnen van je bedrijf aan je laars? Dat is echt zonde en in deze blogpost vertel ik je waarom.
De ultieme schrijftip luidt: “Schrijf zoals je spreekt”. Maar in de praktijk is dat lastiger dan het lijkt. Als je langere teksten schrijft, val je vaak – zonder dat je het merkt – terug op een formele schrijfstijl. Maar geen paniek, je kan dat achteraf nog aanpassen en wel op 5 manieren.
Een goed beeld kan je hele content maken of kraken. Maar stockfoto’s? Die kunnen soms behoorlijk… “meh” zijn. Toch heb je niet altijd het budget of de tijd om een fotograaf in te schakelen. Maar met deze 6 tips kan je toch goede, geloofwaardige stockfoto’s zoeken en vinden.
Wist je dat de meeste mensen je webteksten niet echt lezen, maar scannen? Gelukkig is het gemakkelijk om scanbare teksten te schrijven. Ik help je graag op weg.
Wist je dat werken met echte content in plaats van Lorem Ipsum veel voordelen biedt voor zowel grafische ontwerpers als hun klanten?
Meer conversies betekent meer klanten of leads. En dat is exact wat je bedrijf nodig heeft om te groeien. Dus, hier zijn zeven krachtige technieken die je kunt gebruiken om je teksten te optimaliseren voor meer conversies.
Wist je dat onze aandachtsspanne nu zelfs korter is dan die van een goudvis? Gemiddeld spenderen we maar 12 seconden aan een e-mail. Het is dus belangrijker dan ooit om je communicatie kort en krachtig te houden. Ik geef je daarom vier basistips om je teksten simpeler te maken.
Als kleine ondernemer is je visitekaartje vaak het eerste wat je aan potentiële klanten geeft. Dus, het is echt belangrijk dat dit kaartje al je contactgegevens bevat, maar ook de sfeer van je merk uitstraalt en een onvergetelijke eerste indruk maakt.
Er bestaan enkele slimme trucjes die de open rate van je e-mails serieus de hoogte in kunnen jagen. In deze blogpost geef ik je zeven praktische tips die je direct kan toepassen op je onderwerpregel.