Het geschreven woord is een krachtig instrument. Helaas lukt het niet iedereen om zijn of haar gedachten helder te verwoorden. Gelukkig zijn er copywriters zoals ik, die getraind zijn om vlotte en overtuigende teksten te schrijven voor allerlei commerciële doeleinden.
Copywriting draait om overtuigend schrijven. Je doelgroep aanspreken. Informeren, inspireren, entertainen en overtuigen.
De grootste kracht van copywriting is dat het eenvoudige teksten oplevert. Spreektaal. Een copywriter maakt je teksten menselijker, zodat je overkomt als een toffe peer waarvan mensen graag iets kopen.
Kan je niet beter zelf je content schrijven? Jij en je werknemers kennen je bedrijf toch het beste? Helemaal waar! Maar als insider is het moeilijk in te schatten wat je publiek al weet. Als copywriter sta ik buiten je vakgebied. Ik merk daardoor snel lastig vakjargon op. Ik haal ook meteen moeilijke woorden en veronderstellingen uit je tekst. En zonder voorkennis kan ik mogelijke vragen van je potentiële klanten beter inschatten.
Een goede tekst is een makkelijke tekst. Eender wie hem leest, moet hem meteen begrijpen.
Online teksten: bijschriften voor sociale media, webteksten, blogposts, landingspagina’s en SEO-optimalisatie, nieuwsbrieven
Redactionele teksten: artikels, interviews en teksten voor flyers, brochures, tijdschriften, persberichten
Ik kan uiteraard ook de lay-out van je publicaties verzorgen, want uitzonderlijke inhoud gaat hand in hand met een geweldige lay-out. Bekijk mijn portfolio als je meer wil weten over de grafische projecten die ik recent uitvoerde.