Waarom je maar beter je huisstijl volgt
Lap je soms de huisstijlrichtlijnen van je bedrijf aan je laars? Dat is echt zonde en in deze blogpost vertel ik je waarom.
Converteren is een term die je vaak hoort, maar wat betekent het eigenlijk? In de context van marketing en copywriting wil het gewoon zeggen dat mensen doen wat je van hen verwacht, nadat ze je tekst gelezen hebben. Iets kopen in je webshop, inschrijven voor je nieuwsbrief, je e-book downloaden of klikken op die grote gele knop onderaan je webpagina, het zijn allemaal conversies.
Meer conversies betekent meer klanten of leads. En dat is exact wat je bedrijf nodig heeft om te groeien. Dus, hier zijn zeven krachtige technieken die je kunt gebruiken om je teksten te optimaliseren voor meer conversies.
1
2
Iedereen heeft verlangens. Als je weet aan welke verlangens je product of dienst tegemoetkomt en je dat goed weet uit te spelen, zal je tekst veel effectiever zijn. Denk eens na: welke verandering brengt je product of dienst teweeg? Wordt je klant rijker, geliefder, gezonder, of pijnvrij? Wat het ook mag zijn, zorg dat het duidelijk is!
3
Twee belangrijke psychologische triggers zijn schaarste en urgentie. Niemand wil iets missen. Zinnen zoals “Nog maar 3 plaatsen beschikbaar” of “Deze aanbieding eindigt om middernacht!” doen het daarom heel goed. Zeg nu zelf, je hebt zelf toch ook al wel eens iets overhaast gekocht omdat het het laatste stuk was?
4
5
6
Als we twijfelen om iets te kopen, dan zoeken we naar ‘social proof’, oftewel: het bewijs dat anderen het product geweldig vinden. Een slimme marketingstrategie is dus om potentiële klanten meteen social proof te geven in de vorm van testimonials, recensies en casestudy’s. Jep, ze zijn goud waard.
(Leestip: 7 manieren om social proof op je website te gebruiken)
7
Wil je dat je teksten echt converteren? Probeer deze zeven technieken eens uit. En als je hulp nodig hebt, neem dan contact met me op. Ik luister graag naar je vragen en wensen. Samen kunnen we je teksten optimaliseren voor maximale conversie!
Twee topkeuzes uit het blogarchief
Lap je soms de huisstijlrichtlijnen van je bedrijf aan je laars? Dat is echt zonde en in deze blogpost vertel ik je waarom.
De ultieme schrijftip luidt: “Schrijf zoals je spreekt”. Maar in de praktijk is dat lastiger dan het lijkt. Als je langere teksten schrijft, val je vaak – zonder dat je het merkt – terug op een formele schrijfstijl. Maar geen paniek, je kan dat achteraf nog aanpassen en wel op 5 manieren.