Copywriting voor Stad Mechelen

Brochure & campagnecopy voor Erfgoeddag 2025​

In opdracht van Stad Mechelen schreef ik in 2025 de teksten voor Erfgoeddag, met als thema “Game on!” – over erfgoed in sport, spel en beweging.

Er moest copy komen voor zowat alle communicatiedragers:

De teksten moesten toegankelijk zijn voor een breed publiek: van gezinnen met kinderen tot gepensioneerden, en van erfgoedfans tot toevallige passanten. Ze moesten uitnodigen om samen op ontdekking te gaan, erfgoed toegankelijk maken voor jong en oud en tegelijk hier en daar een glimlach ontlokken. Speels, warm, enthousiasmerend en informatief.

De brochure als spil van de communicatie

De brochure was het hart van de campagne: een praktische wandelkaart en inspiratiegids in één. De input kwam van tientallen partners. Ik herschreef alles tot een consistent en vlot leesbaar geheel, binnen een beperkte ruimte. De ruimte was beperkt, dus elk woord moest iets bijdragen.

De vormgeving van de brochure was in handen van Joke van Studejo, met wie ik de inhoud en opbouw afstemde. Alle credits voor het ontwerp gaan dan ook naar haar.

Shopping Basket